Narrow your search

Library

RoSa (2)

UGent (2)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2002 (1)

1999 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Unlocking the clubhouse : women in computing.
Authors: ---
ISBN: 0262133989 0262632691 0262250802 0262279096 0585448388 Year: 2002 Publisher: Cambridge (Mass.) MIT press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De nieuwe informatietechnologieën zijn goed bezig om in elk aspect van de maatschappij door te dringen. Vrouwen surfen weliswaar in groten getale op het web en doen de meeste online aankopen (zeker in de VS), maar er zijn er maar weinig die betrokken zijn bij het ontwerpen van deze technologie. De ontwikkeling van de computertechnologie wordt dus grotendeels door mannen bepaald. Aangezien maar een klein aantal vrouwen, zowel in het secundair onderwijs als aan de universiteiten, die studierichting kiest, blijft dat nog een tijdje mannelijk terrein. De auteurs van dit boek onderzoeken de verschillende invloeden die voor die kloof zorgen. Zij interviewden hiervoor een 100-tal studenten, mannen en vrouwen, van de Carnegie Mellon University, een belangrijk centrum voor onderzoek naar nieuwe technologieën.


Book
Effectief beeldvormen : theorie, analyse en praktijk van beeldvormingsprocessen
Authors: --- ---
ISBN: 9023234065 Year: 1999 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs voeren in deze publicatie een vivisectie uit op teksten, beelden en het complexe proces van (stereotiepe) beeldvorming rond vrouwen en mannen, en rond allochtonen en autochtonen. De theoretische achtergrond van beeldvormingsprocessen wordt belicht en er wordt een analysemodel uitgewerkt om beeldvorming binnen de eigen organisatie te kunnen achterhalen en verbeteren. Aan de hand van een aantal voorbeelden (bv. beeldvorming van mannen en vrouwen op de Nederlandse televisie, beeldvorming van ministers (m/v) in de geschreven pers) tonen de auteurs concreet aan hoe beeldvorming werkt bij verschillende organisaties en op diverse werkterreinen. Effectief beeldvormen gaat over de beeldvorming rond mannen en vrouwen, en rond allochtonen en autochtonen in media, reclame en voorlichting. Het doel is bouwstenen aan te brengen om stereotype beeldvorming te doorbreken. Het eerste deel van het boek gaat in op de theoretische achtergrond van beeldvormingsprocessen. In het tweede deel wordt een analysemodel gepresenteerd om de beeldvorming in eigen organisatie te kunnen achterhalen en verbeteren. In het derde deel zijn een aantal praktijkvoorbeelden beschreven.

Keywords

Advertising. --- Body image in women. --- Feminist theory. --- Human body --- Symbolic aspects. --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Advertising --- Body image in women --- Feminist theory --- #SBIB:316.346H10 --- #SBIB:316.346H20 --- #SBIB:IO --- #TELE:SISTA --- 681.3*I4 --- 681.5.016 --- Feminism --- Feminist philosophy --- Feminist sociology --- Theory of feminism --- Women --- Ads --- Advertisements --- Advertising, Consumer --- Advertising, Retail --- Advertising, Store --- Commercial speech --- Consumer advertising --- Retail advertising --- Speech, Commercial --- Store advertising --- Business --- Communication in marketing --- Industrial publicity --- Retail trade --- Advertisers --- Branding (Marketing) --- Propaganda --- Public relations --- Publicity --- Sales promotion --- Selling --- 681.3*I4 Image processing: image displays; image processing software (Computing methododologies) --- Image processing: image displays; image processing software (Computing methododologies) --- 681.5.016 Automatic control engineering. Control systems, techniques, equipment. Cybernetic and automation technology--?.016 --- Automatic control engineering. Control systems, techniques, equipment. Cybernetic and automation technology--?.016 --- Symbolic aspects of the human body --- Symbolism --- Symbolic aspects --- Vrouwenproblematiek, feminisme: algemeen --- Positie van de vrouw in de samenleving: algemeen --- Philosophy --- Psychology --- Beeldvorming --- Beeldcommunicatie --- Profiel en imago --- Imagomanagement --- Communicatie --- Profiel --- Imago --- Migration background --- Images of men --- Local population --- Stereotypes --- Images of women --- Book

Listing 1 - 2 of 2
Sort by