Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De nieuwe informatietechnologieën zijn goed bezig om in elk aspect van de maatschappij door te dringen. Vrouwen surfen weliswaar in groten getale op het web en doen de meeste online aankopen (zeker in de VS), maar er zijn er maar weinig die betrokken zijn bij het ontwerpen van deze technologie. De ontwikkeling van de computertechnologie wordt dus grotendeels door mannen bepaald. Aangezien maar een klein aantal vrouwen, zowel in het secundair onderwijs als aan de universiteiten, die studierichting kiest, blijft dat nog een tijdje mannelijk terrein. De auteurs van dit boek onderzoeken de verschillende invloeden die voor die kloof zorgen. Zij interviewden hiervoor een 100-tal studenten, mannen en vrouwen, van de Carnegie Mellon University, een belangrijk centrum voor onderzoek naar nieuwe technologieën.
Computer science --- Women in computer science --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:316.346H23 --- 681.3*K4 --- Computers --- Vocational guidance --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Positie van de vrouw in de samenleving: studie en onderwijs --- Computer science--?*K4 --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Community organization --- Secondary education --- Higher education --- Computer. Automation --- United States --- United States of America --- Participation --- Book --- Sex differences
Choose an application
De auteurs voeren in deze publicatie een vivisectie uit op teksten, beelden en het complexe proces van (stereotiepe) beeldvorming rond vrouwen en mannen, en rond allochtonen en autochtonen. De theoretische achtergrond van beeldvormingsprocessen wordt belicht en er wordt een analysemodel uitgewerkt om beeldvorming binnen de eigen organisatie te kunnen achterhalen en verbeteren. Aan de hand van een aantal voorbeelden (bv. beeldvorming van mannen en vrouwen op de Nederlandse televisie, beeldvorming van ministers (m/v) in de geschreven pers) tonen de auteurs concreet aan hoe beeldvorming werkt bij verschillende organisaties en op diverse werkterreinen. Effectief beeldvormen gaat over de beeldvorming rond mannen en vrouwen, en rond allochtonen en autochtonen in media, reclame en voorlichting. Het doel is bouwstenen aan te brengen om stereotype beeldvorming te doorbreken. Het eerste deel van het boek gaat in op de theoretische achtergrond van beeldvormingsprocessen. In het tweede deel wordt een analysemodel gepresenteerd om de beeldvorming in eigen organisatie te kunnen achterhalen en verbeteren. In het derde deel zijn een aantal praktijkvoorbeelden beschreven.
Advertising. --- Body image in women. --- Feminist theory. --- Human body --- Symbolic aspects. --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Advertising --- Body image in women --- Feminist theory --- #SBIB:316.346H10 --- #SBIB:316.346H20 --- #SBIB:IO --- #TELE:SISTA --- 681.3*I4 --- 681.5.016 --- Feminism --- Feminist philosophy --- Feminist sociology --- Theory of feminism --- Women --- Ads --- Advertisements --- Advertising, Consumer --- Advertising, Retail --- Advertising, Store --- Commercial speech --- Consumer advertising --- Retail advertising --- Speech, Commercial --- Store advertising --- Business --- Communication in marketing --- Industrial publicity --- Retail trade --- Advertisers --- Branding (Marketing) --- Propaganda --- Public relations --- Publicity --- Sales promotion --- Selling --- 681.3*I4 Image processing: image displays; image processing software (Computing methododologies) --- Image processing: image displays; image processing software (Computing methododologies) --- 681.5.016 Automatic control engineering. Control systems, techniques, equipment. Cybernetic and automation technology--?.016 --- Automatic control engineering. Control systems, techniques, equipment. Cybernetic and automation technology--?.016 --- Symbolic aspects of the human body --- Symbolism --- Symbolic aspects --- Vrouwenproblematiek, feminisme: algemeen --- Positie van de vrouw in de samenleving: algemeen --- Philosophy --- Psychology --- Beeldvorming --- Beeldcommunicatie --- Profiel en imago --- Imagomanagement --- Communicatie --- Profiel --- Imago --- Migration background --- Images of men --- Local population --- Stereotypes --- Images of women --- Book
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|